Archiwum autora: Dominik Jędrzejko

Od 4 maja 2019 r. grożenie przedsiębiorcom spowodowaniem postępowania przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może być przestępstwem. Warto o tym pamiętać, gdyż praktyka ta jest powszechna nie tylko wśród konsumentów, ale także wśród profesjonalnych pełnomocników czy też rzeczników … Czytaj dalej

Opublikowano Warto Wiedzieć
Otagowano , , , ,
2 komentarze

Powszechną praktyką firm windykacyjnych było podejmowanie aktywnych działań również wobec dłużników, których wierzytelności uległy przedawnieniu. Obecnie, mimo zmiany przepisów, praktyka te nie uległa znacznej zmianie. Warto zastanowić się jednak czy dochodzenie przedawnionych roszczeń wobec konsumenta jest bezprawne ? Czy podejmowanie działań … Czytaj dalej

Opublikowano Przedsiębiorco Problem, Warto Wiedzieć
Otagowano , , , ,
Skomentuj

Zakaz wykorzystywania automatycznych systemów wywołujących lub urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego bez zgody abonenta (art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego) nie wyłącza kontaktu w celu uzyskania takiej zgody. Potwierdza to prawomocny wyrok Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie wydany w dniu 4 … Czytaj dalej

Opublikowano Warto Wiedzieć
Otagowano , , , ,
19 komentarzy

Dnia 3 grudnia 2018 r. weszły w życie przepisy Rozporządzenia 2018/302/UE z dnia 28 lutego 2018 r.   w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego oraz innych form dyskryminacji klientów ze względu na przynależność państwową, miejsce zamieszkania lub miejsce prowadzenia działalności na rynku … Czytaj dalej

Opublikowano Warto Wiedzieć
Otagowano ,
Skomentuj

Wprowadzanie w błąd, co do faktu posiadania certyfikatów, wyróżnień lub nagród narusza zbiorowe interesy konsumentów. Kształtując przekaz marketingowy warto sprawdzić pod kątem prawnym czy zgadza się on ze stanem faktycznym, a także mieć świadomość, że zmiany prawne powinny często znajdować … Czytaj dalej

Opublikowano Przedsiębiorco Problem, Warto Wiedzieć
Otagowano , , , , ,
Skomentuj

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów intensyfikuje działania zmierzające do uzyskania szerszych kompetencji w postępowaniach dotyczących naruszeń zbiorowych interesów konsumentów. Do kluczowych z nich należy uprawnienie do przeszukania znane dotychczas przedsiębiorcom jedynie ze spraw dot. naruszenia zasad konkurencji.

Opublikowano UOKIK w Akcji, Warto Wiedzieć
Otagowano ,
Skomentuj

Między 1 września a 30 listopada 2018 r. na stronie internetowej Lidla dostępne będzie  szkolenie z zakresu prawa konsumenckiego oraz test wiedzy, którego poprawne uzupełnienie w 70% da pierwszym 10 tyś uczestników bon w wysokości 25 zł na zakupy w … Czytaj dalej

Opublikowano UOKIK w Akcji
Otagowano , , , , ,
Skomentuj

Przy sprzedaży bezpośredniej, w przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta, który nie zwrócił towaru, przedsiębiorca ma prawo do odszkodowania  w pełnej wysokości – z uwzględnieniem utraconego zysku. Wykazanie sprzedaży tego rodzaju towaru w okresie, w którym konsument powinien dokonać jego … Czytaj dalej

Opublikowano Spory Konsumenckie, Warto Wiedzieć
Otagowano , , , ,
Skomentuj