Miesięczne archiwum: Marzec 2014

Pomagając w kształtowaniu polityki konsumenckiej wielu przedsiębiorcą spotykam się z dość częstym poglądem o małym znaczeniu oświadczeń wysyłanych przez konsumenta w innej formie aniżeli forma pisemna. Nie jest to stanowisko prawidłowe, co może wiązać się z zaskakującymi i nieprzewidywanymi konsekwencjami … Czytaj dalej

Opublikowano Warto Wiedzieć
Otagowano , , , ,
2 komentarze

W dniu wczorajszym (13 marca 2014 r.) sejmowa Komisja Nadzwyczajna do spraw zmian w kodyfikacjach opiniowała dla Komisji Gospodarki rządowy projekt ustawy o prawach konsumenta. Komisja koncentrowała się przede wszystkim na projektowanych zmianach kodeksu cywilnego, w tym na definicji konsumenta. … Czytaj dalej

Opublikowano Na Szybko, Ustawa o prawach konsumenta
Otagowano
1 komentarz

Automatyczne przedłużanie umów na kolejny czas określony może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową, gdyż ogranicza prawo konsumenta do zakończenia istnienia łączącej go z przedsiębiorcą umowy, bez konieczności realizowania dodatkowych obowiązków. Oznacza to, że umowy automatycznie przedłużone w pewnych okolicznościach  można unieważnić.

Opublikowano UOKIK w Akcji
Otagowano , , ,
14 komentarzy