Blog 1503213Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada w dniu dzisiejszym, nieco przewrotnie chciałbym złożyć życzenia wszystkim Czytelnikom Bloga – zarówno tym, którzy stoją na jednym jak i na drugim końcu łańcucha obrotu.

Przedsiębiorcom życzę, by wszyscy konsumenci, którzy nabywają  ich towary i usługi byli po prostu przeciętni… w rozumieniu ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowy. Wszak zgodnie z jej art. 2 pkt 8 przeciętny konsument to taki który jest dostatecznie dobrze poinformowany, uważny i ostrożny. Taki konsument podejmuje racjonalne decyzje i nie traci później czasu na rozwiązania, które pozwolą mu uniknąć spełnienia zaciągniętych zobowiązań. Choć jest to konsument świadomy swoich praw, to uczciwemu i dobrze zorganizowanemu przedsiębiorcy kontraktowanie z nim powinno się zawsze opłacić. Taki konsument to niestety rzadkość, więc życzę ich Państwu jak najwięcej.

Konsumentom życzę natomiast, by trafiali właśnie na przedsiębiorców dobrze zorganizowanych i mających odpowiednią świadomość prawną; by w relacjach z takimi przedsiębiorcami zwiększała się ich własna wiedza na temat przysługujących im praw, ale również ich obowiązków;  wreszcie by podejmowali decyzje uważnie i ostrożnie.

Wypadałoby złożyć jeszcze życzenia szeroko rozumianym organom ochrony praw konsumentów, którym życzę jak najmniej pracy oraz większej świadomości realiów rynkowych i oderwania od szablonowego podejścia, w którym przedsiębiorca jest zawsze tym złym, a konsument zawsze tym pokrzywdzonym.

2 komentarze

  • Jestem przekonany, że „szeroko rozumiane organy ochrony praw konsumentów” będą miały cały czas wiele do zrobienia… szczególnie mając na względzie zbliżającą się nowelizację. Zapewne wiele decyzji zostanie wydanych zanim przedsiębiorcy zorientują się w zakresie nowych regulacji.
    Do życzeń się przyłączam, a przedsiębiorcom życzę prowadzenia interesów „z głową” 😉

  • ukiel pisze:

    Więcej świadomości praw i obowiązków po obu stronach. 🙂

Zostaw komentarz do Krzysztof | Konsument w sieci Cancel Reply

*