Na szybko – Apteka Medyczna ukarana przez UOKIK za ulotki typu”stara cena-nowa cena”

W niedawno opublikowanej decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Decyzja Nr RKT 28/2012) znalazło się rozstrzygnięcie dotyczące nieco już historycznego problemu – a mianowicie stosowania ulotek typu „stara cena-nowa cena” przez Spółkę Apteka Medyczna sp. z o.o. w Warszawie, w ramach reklamy aptek należących do Spółki.

Historyczny charakter rozstrzygnięcia wynika oczywiście ze zmiany przepisów dot. reklamy aptek, co powoduje, że od 1 stycznia 2012 r. ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym nie jest największym zmartwieniem dla podmiotu prowadzącego aptekę, któremu w przypadku reklamy grożą gorsze konsekwencje wynikające z przepisów prawa farmaceutycznego.

Sygnalizują ww. decyzję, ponieważ dotyczy ona mojej drugiej specjalizacji i potwierdza to co wielokrotnie podkreślam moim Klientom czy też w ramach szkoleń. Podmiot prowadzący aptekę musi ze szczególną starannością uwzględniać również regulacje właściwe dla przedsiębiorcy działającego w branży B2C. Wydawanie produktów leczniczych na rzecz pacjenta jest przecież sprzedażą na rzecz konsumenta.

Natomiast do bardziej wnikliwej analizy nieuczciwiej praktyki rynkowej, polegającej na wprowadzaniu konsumentów w błąd co do możliwej do osiągnięcia korzyści cenowej postaram się jeszcze wrócić.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Na Szybko i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*