Wydawnictwo C.H.Beck zapowiedziało publikację Ustawa o prawach konsumenta pod redakcją dr Moniki Namysłowskiej, Doroty Karczewskiej oraz prof. dr hab. Tadeusza Skocznego, która ukaże się w serii Zarys Prawa.
Nie zdarza mi się na łamach bloga reklamować jakichkolwiek publikacji, stąd też informuję o ww. pozycji wyłącznie z uwagi na to, że miałem przyjemność znaleźć się w gronie autorów. Rozdział mojego autorstwa dotyczy doniosłych zmian, jakie wejście w życie ustawy o prawach konsumenta miało w odniesieniu do odpowiedzialności przedsiębiorcy za wykroczenia przeciwko interesom konsumentów.
Zgodnie z notką wydawnictwa, publikacja w sposób kompleksowy prezentuje regulacje ustawy o prawach konsumenta z punktu widzenia praktyków i teoretyków prawa. (…) Publikacja adresowana jest do prawników, ekonomistów, urzędników, przedsiębiorców, studentów i nauczycieli akademickich, konsumentów, do wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o prawach konsumenta.
Zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z publikacją.
Można zamówić egzemplarz Panie Dominiku
Według moich informacji książka jest obecnie w druku – zamówienia można składać za pośrednictwem księgarni wydawnictwa – http://www.ksiegarnia.beck.pl/prawo-zarys-prawa/id12451,Ustawa-o-prawach-konsumenta.html
Jest już dostępny?
Gratuluję bardzo dobrej publikacji 🙂 Żałuję, że nie są prowadzone statystyki przez Policję związane ze stosowaniem tych konkretnych przepisów w praktyce, bo w mojej ocenie będzie on martwy, tak jak inne artykuły znajdujące się w sąsiedztwie art. 139b k.w.
Dziękuję za dobre słowo, które bardzo doceniam. Mam nadzieję, że masz rację co do stosowania przepisu w praktyce ;).
dziękuję za informację, postaram się przeczytać aby być w miarę na czasie 😉
Witam,
bardzo bym prosił o informację, czy jest jakiś przepis, który obliguje Przedsiębiorcę do ustosunkowania się do żądania zgłoszonego przez innego przedsiębiorcę. Jak wiadomo w przypadku konsumenta Firma ma 14 dni żeby ustosunkować się do żądania np. naprawy lub wymiany. Podam przykład: Firma A wykonała meble biurowe dla Firmy B. Firma B składa reklamację i żąda wymiany mebli. Jest jakiś termin na ustosunkowanie się do żądania??
Przedsiębiorca w relacji z przedsiebiorca nie ma takiego obowiązku, ale w przypadku sporu jego milczenie może być stosownie ocenione przez sąd.