W ramach wpisów „Na szybko” chciałbym zamieszczać krótkie komentarze do bieżących wydarzeń związanych z poruszaną w ramach Blogu tematyką. W Aktualnościach publikowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiła się,…
Obecnie na Blogu Nieuczciwe Praktyki Rynkowe.pl znajdziesz ciekawe wpisy dotyczące praktycznych aspektów prawa konsumenckiego, zarówno z perspektywy przedsiębiorcy jak i konsumenta – przygotowane przez autorów o różnorodnych zainteresowaniach, których łączy rzetelna znajomość prawa konsumenckiego oraz jego stosowanie w praktyce.
Przedsiębiorcom prowadzącym działalność w sprzedaży bezpośredniej nie trzeba wyjaśniać, że z reguły zainteresowanie organów ochrony praw konsumentów nie wiąże się z niczym pozytywnym. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi aktualnie…
W drugiej części Subiektywnego Rankingu Klauzul Abuzywnych chciałbym przybliżyć postanowienia, które wyłączają lub istotnie ograniczają odpowiedzialność względem konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. (art. 3853 pkt 2 kodeksu cywilnego).
Postanowiłem nieco przybliżyć postanowienia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i…
W pierwszej części Subiektywnego Rankingu Klauzul Abuzywnych zapraszam do bliższego zapoznania się z postanowieniami, które wyłączają jurysdykcję sądów polskich lub poddają sprawę pod rozstrzygnięcie sądu polubownego polskiego lub zagranicznego albo…
Jak donoszą media przed Sądem Okręgowym w Katowicach wytoczono pierwszy w Polsce pozew zbiorowy za „nieudane wakacje”. Zastanówmy się czy branża turystyczna rzeczywiście musi obawiać się postępowania grupowego oraz czy…
Przypisanie produktowi właściwości leczniczych jest znanym mechanizmem marketingowym, wpływającym pozytywnie na popyt towaru konsumpcyjnego. Przedsiębiorcy, którzy planują promować swoje produkty z odniesieniem do ich szczególnych właściwości dla zdrowia ludzkiego powinni…
Obowiązek informacyjny ciążący na przedsiębiorcach zawierających umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa okazuje się szczególnie istotny przez pryzmat uzasadnień decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastanówmy się, jakie…